Hej!
Säsongen är nu i full gång och vår första hemmamatch går av stapeln nu på lördag mot Kiruna. Det känns jätteroligt. Som vi bestämde på föräldramötet kommer vi att utse fikaansvariga med kort varsel utifrån kallelserna samt tidigare utförda uppdrag. Här vore dock superbra om det alltid finns frivilliga utifrån dom barn som ska spela hemmamatcherna och att man i så fall med fördel kan skriva det i vår Whats-up-grupp. Vi provar detta upplägg och ser hur det faller ut. Blir det inget bra flyt så ändrar vi bara upplägget som vi hade i fjol där vi fördelade ut passen. Vår målsättning är att alla föräldrar ska sälja fika på cirka två hemmamatcher denna säsong. Upplägget är att vi fortsätter som i fjol med två föräldrar per match och att man delar på fika och kaffe. Med anledning av något färre seriematcher i år är målsättningen något lägra än i fjol där vi räknar med cirka 15 000 kr vinst. Det finns ett dokument under 2024 kring hur fikaförsäljning ska utföras. Säljuppdrag som bestämdes i övrigt var;
Våren, innan sommaruppehållet
Lagavgift till lagkassan 500 kr.
Sportlotter, 50 kr styck x 10 = 500 kr alternativ friköp 400 kr Vinsten går till föreningen. Redan utlämnade.
Serla toapapper, 12 säckar toapapper och minst 3 säckar hushållspapper, kostnad att lägga ut cirka 4275 kr. Vinsten går till laget. Förtjänst cirka 25 000kr. Administration och upphämtning sker hos Klara och Jonas Wallin. Vi skickar ut en avi när pappret laverats med cirka 30 dagars inbetalning. Mer information kommer i separat utskick.
Newbody - klädförsäljning, 10 paket är minimum men målsättningen för att laget ska få in mer pengar är 20-30 paket. Vinsten som tillfaller laget är 15.000 för 10 paket, 30 000 för 20 paket, 40 000 för 30 paket, inga utlägg behövs. Administration sköts av Lena. Mer information kommer i separat mailutskick.
Städddag Nordlund 22 maj –tillsatt förälder/anhörig till (Mario/Malte/Axel L/Jack/Edvin)
Herrmatch fredag den 9 maj – tillsatt förälder/anhörig till (Jack/Kaima/Alvar/Mario/Axel B/Johannes)
Föräldrar på stan tar vi på oss utifrån om vi tilldelas och om intresse finns hos oss föräldrar till detta datum. Mer information kommer i så fall skickas ut separat kring detta.
Piteå summergames 27–29 juni. PSG ansvarig för laget är Karin Börjesson samt Lena Bergkvist som kliver på uppdraget i år efter Sofia Johansson. Cirka två pass per barn kommer att fördelas ut längre fram. Mer information skickas ut längre fram.
Timråcupen – 31 juni – 3 augusti. Här kommer det att tas ut en cup-avgift på 1000 kr som skickas ut i juni.
Hösten, efter sommaruppehållet (preliminärt upplägg)
Lagavgift till lagkassan på 500 kr.
Blikk-cupen 23 augusti där vi från p11 och f11 är arrangörsstab. Mia Asplund kommer ansvara för planering tillsammans med föräldragruppen men alla föräldrar och barn behöver lägga in detta datum. Mer information kring detta kommer skickas ut längre fram.
Ett tips är att för den som vill är att administrera ett eget fikalotteri för exempelvis cup-avgiften.
Vi håller tummarna för en rolig och händelsrik säsong.
Med vänlig hälsning, Föräldragruppen (Jenny, Olivia och Lena)